Я - педагог і особистість

    Як часто "я - педагог" та "я - особистість" знаходяться один з одним у перманентному конфлікті - боротьба між "своїми" і "суспільно корисними" цілями педагога. Іншими словами, це вічний конфлікт між "хочу" і "треба". Але саме так звана "формула успіху" говорить про те, що для вчителя найрозумнішою є позиція "моє особисте - це і є суспільно корисне". Я люблю свій предмет, знаю його, володію технологіями і методикою викладання, люблю учнів і, в решті-решт, отримую від своєї діяльності задоволення та насолоду. Чи це особисте? Безперечно, це моє рідне, невід'ємне, те, що належить тільки мені. Але це має й суспільно корисне значення, тому що суспільство в особі моїх учнів отримує грамотних та вмілих фахівців.
         Хочеш виховати та навчити здорову успішну особистість? Отже, доклади зусиль, щоб спочатку виховати таку особистість у собі. "Вчителя треба вчити не набору технічних операцій в кожному конкретному випадку, а формувати його особистість," - писав німецький педагог-теоретик І.Ф. Гербарт.
        "Вчаться у тих, кого люблять," - сказав великий Гьоте. Любов та повага учнів до педагога може зробити справжні дива в справі навчання та виховання. Успіху в цій справі може досягти людина, про яку Л.М. Толстой сказав: "Не той учитель, хто отримує виховання та освіту вчителя, а той, у кого є внутрішня впевненість у тому, що він є, повинен бути і не може не бути."
 Коли дитина бачить перед собою розумного, успішного, оптимістичного  вчителя, то це запорука успіху у процесі навчання і виховання.
Я люблю школу, люблю дітей, люблю спостерігати, як з малих п’ятикласників, поступово «вилуплюються», як пташенята,  людяні, великодушні, творчі  особистості, які мають всі передумови стати успішними в цьому житті.
Свої уроки стараюся робити не тільки пізнавальними, але й творчими, при цьому, залучаючи кожного учня в навчальний процес. Намагаюся знайти відповіді на складні питання, які ставить життя. Прагну збагатити духовний світ школярів, щоб у широкий світ вони прийшли уже з імунітетом проти хвороб, які знищують юні душі. А за допомогою іноземних мов це легко та цікаво. Тому що різноманітна тематика та полікультурний аспект дають безкрайні можливості для того, щоб зацікавити, змотивувати та навчити наших дітей. Невичерпним джерелом інформації для самоосвіти, саморозвитку для мене є інформаційно-комунікаційні технології. Вони також є безцінним помічником та ресурсом матеріалів для підготовки до уроків, виступів, семінарів.
Підводячи підсумок хочеться зробити наголос на те, що справжньому вчителю потрібно бути завжди у пошуку чогось нового,не тільки із його предмету, а й загалом в житті. Саме такий підхід служитиме для його учнів приміром для слідування, і вчитель не просто навчить дитину певних знать з певної дисципліни, а саме цінне навчить її бути у пошуку знань та здобувати їх в дорослому  житті.
Педагог зобов’язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнолюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури, прагнути до втілення в собі людського ідеалу.



10 коментарів:

  1. Я люблю свій предмет, знаю його, володію технологіями і методикою викладання, люблю учнів і, в решті-решт, отримую від своєї діяльності задоволення та насолоду. Чи це особисте? Безперечно, це моє рідне, невід'ємне, те, що належить тільки мені. Але це має й суспільно корисне значення, тому що суспільство в особі моїх учнів отримує грамотних та вмілих фахівців.Такі слова міг написати лише справжній учитель

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже вдячна даному педагогу за кропітку працю, її терпіння, етику та стиль викладання англійської мови. З нею мова вивчається з задоволенням, а нові професійні досягнення Людмили Василівни радують не тільки колектив, а і учнів!

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже вдячна даному педагогу за кропітку працю, її терпіння, етику та стиль викладання англійської мови. З нею мова вивчається з задоволенням, а нові професійні досягнення Людмили Василівни радують не тільки колектив, а і учнів!

    ВідповістиВидалити
  4. Дякую за такі щирі коментарі.

    ВідповістиВидалити
  5. Педагог зобов’язаний бути яскравою, неповторною особистістю. Такою і є Людмила Василівна

    ВідповістиВидалити
  6. Людмило Василівно! Ви дійсно неординарна особистість, чиє покликання бути педагогом. Дякую за ваш ентузіазм, небайдужість до професії!

    ВідповістиВидалити
  7. Людмило Василівно, Вашим учням пощастило мати такого розумного, успішного, оптимістичного вчителя як Ви, котрий легко і досвічено здатен привити інтерес до іноземної мови, а головне навчати і вчитися самому! Успіхів Вам на педагогічній ниві!

    ВідповістиВидалити